30 شهریور 1403
8

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: کسانی که امرز بر طبل تفرقه می‌کوبند جاهل هستند در حالیکه بزرگان ما و شخصیت‌های دلسوز اسلام حرفشان امت اسلامی بوده است؛ یعنی شیعه و سنی در کنار هم و برادرانه زندگی کنند.

کسی که بر طبل تفرقه بکوبد « جاهل» است
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با تبریک و گرامیداشت هفته وحدت و ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) اظهارکرد: وحدت و یکپارچه شدن مسلمانان از اوجب واجبات است. اگر وحدت بین مسلمانان حاکم باشد و از کینه و تفرقه دوری شود می‌توان آینده خوبی را برای مسلمانان انتظار داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اینکه وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک دستور قرآنی است، خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است و دشمن برای اینکه یکپارچگی و وحدت ملت ایران را از بین ببرد از اختلاف به‌عنوان روزنه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: کسانی که امرز بر طبل تفرقه می‌کوبند جاهل هستند در حالیکه بزرگان ما و شخصیت‌های دلسوز اسلام حرفشان امت اسلامی بوده است؛ یعنی شیعه و سنی در کنار هم و برادرانه زندگی کنند.

نورمفیدی تبدیل وحدت به فرهنگی عمومی در جامعه را خواستار شد و گفت: کسی که به‌دنبال تفرقه باشد شیطان و عامل دشمن است چرا که شیطان می‌خواهد بین مسلمانان جنگ و نزاع باشد. خداوند در قرآن کریم بر وحدت مسلمانان تأکید و تصریح کرده و از پیامبر (ص) و مسلمانان خواسته است در برابر دشمن محکم بایستندو با هم مهربان باشند.

وی در ادامه به ولادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: مکتب اهل بیت (ع) و گسترش آن از زمان امام باقر(ع) و  امام صادق (ع) شروع شد و این ایشان با تربیت شاگردان بزرگ، نقش بزرگی در حاکمیت اسلام و گسترش معارف ائمه معصومین (ع) داشتند.

امام جمعه گرگان فرارسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: در شرایطی که  انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود؛ دشمن با اقدامات مختلف از کودتا تا جنگ به‌دنبال متوقف کردن آن بود و در این مسیر کشورهای غرب حامی صدام بودند. در هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران از دین، نوامیس و کشور دفاع کرد.

وی همچنین اقدامات تروریستی اخیر در لبنان را محکوم کرد و افزود: مردم عادی هدف این حملات تروریستی بودند و ریشه این مسائل و جنایات به آمریکا باز می‌گردد. اسرائیل، رژیمی رو به اضمحلال و نابودی است و به زودی مسلمانان شاهد از بین رفتن این غده سرطانی خواهند بود.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir